De eerste dagen op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lysanne Pronk - WaarBenJij.nu De eerste dagen op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lysanne Pronk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op Curaçao

Door: Lysanne Pronk

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

02 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik al een aantal dagen op Curaçao en ik had besloten geen blog bij te houden. Maar op zich is het wel handig, dus ik heb bedacht om toch maar een reisverslag bij te gaan houden zodat diegene die dat leuk vindt mij een beetje kan volgen tijdens mijn avontuur op het eiland.

Ik zal bij het begin beginnen. Afgelopen zaterdag, 30 augustus 2014, is mijn reis begonnen. Om 4:30 stonden Mariëlle en Erik-Jan met hun slaperige hoofdjes voor de deur. Super lief! Om 4:45 gingen we dan op weg naar Schiphol. Super vroeg dus ik kon mijn ogen onderweg ook niet open houden. Eenmaal op Schiphol ging het allemaal snel. Lisanne en ik kwamen tegelijk aan, koffers weg gebracht en nog even koffie gedronken met onze uitzwaaiers. Toen kwam toch echt het moeilijke afscheid. Dit afscheid ging gepaard met de nodige tranen, kussen en knuffels. Op een gegeven moment moesten we toch echt door de douane. Toen we in de rij stonden hebben we nog zoveel mogelijk achterom gekeken en gezwaaid naar onze uitzwaaiers. De mensen achter ons zouden wel hebben gedacht ...

Toen we de douane door waren ging het snel, we konden toen snel het vliegtuig in en de lange reis kon beginnen. Ik had me al verheugd op de films en dat viel inderdaad niet tegen. Mijn lijstje met films die ik nog wil zien, is aardig ingekort! Na dik 9 uur kwamen we aan op Curaçao. De heerlijke warmte kwam me meteen tegemoet, heerlijk! Eerst door de douane. Ik ging gelijk met Lisanne door de douane en dat beviel ze volgens mij niet. We moesten zeggen wat we kwamen doen, waar we dan stage liepen, hoe lang we stage liepen. En we moesten onze stagecontracten laten zien. Lisanne liet hem zien en moest gelijk doorlopen. Maar ik was vergeten om mijn stagecontract uit te printen. Ik had hem wel op de mail, maar dat was niet goed. Ik had wel mijn aanvraag van de geboorteakte uitgeprint en daarop stond “reden van aanvraag: buitenlandse stage Curaçao”. En dat werd gelukkig goed gekeurd en mocht ik eindelijk door de douane. Maar toen kwam het volgende probleem: hoe verplaats je twee grote koffers en 1 handbagagekoffer. Ja inderdaad, door een wagentje! Maar dan moet die er wel staan… Gelukkig had ik al snel een Curaçaose man die rennend een wagentje voor mij van buiten wou halen. Daarna door naar de taxi, die met onze naambordje gelijk voor de ingang stond. We konden direct vertrekken naar ons appartement. Aangekomen in het appartement hebben we wat spullen uitgepakt, de eerste boodschappen gehaald en zijn we lekker gaan slapen.

Zondag hebben we eerst even rustig aan gedaan. Daarna naar de winkel en gelijk even grote boodschappen gedaan, zodat we niet elke dag naar de winkel hoeven. Daarna even met papa, mama, Calvin en Sander geskypt. Wat is dat een ideale uitvinding, want daardoor is het gemis veel minder. ‘s Middags zijn we op zoek gegaan naar het strand en dat vonden we. We hebben lekker gezwommen en in de zon gelegen bij Marie Pampoen. Heerlijk op deze warme dag!

Eigenlijk zouden we maandag beginnen met stage, maar we hebben een extra dagje vrij gekregen zodat we nog even konden wennen aan de temperatuur en de andere dingen op het eiland. Deze dag hebben we goed benut. Lisanne, Lianne en ik hebben de auto gepakt om naar het centrum van Willemstad te gaan. We zijn over de drijvende brug gekomen, hebben lekker op een terrasje gezeten en al een aantal leuke foto's gemaakt.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar de hagelwitte stranden van Curaçao. Na een mooi ritje in de auto kwamen we aan bij de prachtige stranden van Curaçao. Wij hebben de auto geparkeerd bij Playa Abou. Dat zag er echt uit als alle boekjes je doen geloven. Je verwacht niet dat er ineens zo mooi strand is! Onze reacties spraken ook boekdelen, we zeiden allemaal in koor: Ooooooooooo, wat moooooooi!!!!!!!

Vandaag dan eindelijk met Lisanne naar stage geweest om kennis te maken! Wat een leuke school om te zien! Allemaal leuke kleuren en de ramen en deuren stonden open. We werden hartelijk welkom geheten door de adjunct directeur en hebben kennis gemaakt met onze coaches. Het was een korte kennismaking, we zijn in totaal nog geen kwartier op de school geweest. Maar het was wel een fijne kennismaking, mijn eerste indruk van mijn coach was zeer positief.
Morgen is het dan echt zo ver, dan gaat de stage beginnen! Ik heb er zin in!

Tot snel!

Liefs Lysanne.

  • 03 September 2014 - 04:37

    Gretha:

    wat leuk lLysanne toch naar één blog aangemaakt. geniet van je avontuur . dit pakken ze je niet weer af.

  • 03 September 2014 - 07:15

    Marga:

    super verslag meid, groot gelijk dat je het zo doet. Steeds iedereen.persoonlijk appen is niet te doen. ;-)

  • 03 September 2014 - 08:12

    Christa:

    Super leuk zo,n blog, ik ga je zeker volgen hihi.
    Heel veel succes meid en plezier, geniet er lekker van een hele ervaring.

  • 03 September 2014 - 08:12

    Harry En Alie:

    Super Lysanne om toch iets van je te horen..Geniet ervan en succes met je stage

  • 03 September 2014 - 09:13

    Karin:

    waar zit de knop vind ik super leuk??? Ik ga je volgen hoor. Liefs Karin

  • 03 September 2014 - 10:40

    Sylvia:

    Hoi lieverd, wat heerlijk om te lezen.....leuk hoor.....geniet ervan en succes met je stage natuurlijk ! Dikke zoen, Syl.

  • 03 September 2014 - 10:46

    Janneke Ekamper:

    Wat leuk meid om je zo te volgen. Nogmaals veel succes. Gr

  • 11 September 2014 - 23:42

    Ina Sietsema:

    Mooie foto's al gezien op Facebook, en lekker genieten!
    super !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

De laatste week alweer...

07 Oktober 2014

Oeps.. het werd weer tijd!

14 September 2014

Eerste twee weken

02 September 2014

De eerste dagen op Curaçao
Lysanne

Op 30 augustus 2014 ben ik vertrokken voor een buitenlandse stage naar Curaçao. Op 16 november zal ik weer terug zijn in Nederland. Ik woon in Willemstad en loop stage op de Johan van Walbeeckschool in groep 1/2.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 3114

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: