Oeps.. het werd weer tijd! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lysanne Pronk - WaarBenJij.nu Oeps.. het werd weer tijd! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lysanne Pronk - WaarBenJij.nu

Oeps.. het werd weer tijd!

Door: Lysanne Pronk

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

07 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik een reisverslag er op heb gezet! Daarna kun je dus wel zien dat hier de tijd echt voorbij vliegt.

Ik ben 20 september naar Klein Curaçao geweest. Iedereen zei: “Als je in Curaçao bent, dan MOET je echt op Klein Curaçao zijn geweest!”. Daarom zijn we met de boot daarheen gegaan. De boot stond er wel bekend om op de heenweg zeeziek op te worden. Daarom hadden Lisanne en ik zeeziek-pilletjes gekocht. En wij werden inderdaad niet ziek op de boot, terwijl de kots-zakjes naast ons werden uitgedeeld.
Eenmaal aangekomen op klein Curaçao zei ik in mijn gedachten: o… is dit het? Het was inderdaad een mooi strand, maar het was niet wat ik me had voorgesteld bij een onbewoond eiland. Je zou er ook met schildpadden kunnen zwemmen, maar ik ging er vanuit dat we die vast niet zullen tegenkomen. Wij gingen bij een bepaald stukje de zee in en daar zwom hij onder mij! Ook kwam de zeeschildpad op een gegeven moment heel dichtbij en ging even boven water om vervolgens weer naar beneden te duiken. Daar heb ik dus wat foto’s van gemaakt met mijn onderwatercamera.

Op Mariëlle’s verjaardag (27 september) ben ik even gaan skypen met Huize Bakker. Een cadeautje geven wil natuurlijk nu niet. Daarom was mijn mama zo lief om mijn cadeautje heen te brengen. Dit deed ze tegelijk dat ik met Mariëlle aan het skypen was. Het was erg leuk, want dan lijkt het net alsof je het zelf geeft.

Donderdag 2 oktober hadden we Siman di Kultura op stage. Dit betekent dat iedereen in klederdracht komt en allemaal typische Curaçaose hapjes meeneemt. Ook kreeg ik deze dag een outfit om aan te doen. Het was een erg gezellige dag!

Op stage gaat alles verder goed! Ik heb het er naar mijn zin! Ik merk dat het kleuteronderwijs hier wel meer heeft van het peuteronderwijs in Nederland.
Vrijdag 3 oktober na stage begon onze vakantie! Nu heb ik lekker twee weken vakantie! Gewoon lekker ons gang kunnen gaan en doen waar wij zin in hebben.
Het voordeel is dat wij in de periode hiervoor erg veel voor stage hebben gedaan en wat minder naar het strand zijn geweest, daardoor hebben we nu echt twee week HELEMAAL vrij van stage.
De vakantie zijn we gelijk goed begonnen met de Full Moon party op Kokomo beach. Het was erg gezellig!

Zondag zijn Lisanne en ik gaan rondtoeren. We wouden naar de Watamula. Dit is ‘de adem van Curaçao’. Hierbij kun je gewoon met de auto komen! Tenminste…. als het niet de hele nacht ervoor heeft geregend. Onze auto kan echt niet door de mega plassen die in de weg waren ontstaan. Daarom zijn we lopend gegaan. Ja echt waar, ik ben gaan lopen! Een vrouw kon ons vertellen dat het een kwartier lopen was. Maar hoe de weg er nu uit ziet, bleek het ietsje langer te duren. Uiteindelijk kwamen we er aan! Het was echt heel mooi! Door de donkere wolken en ruige zee, kreeg het een heel mooi uitzicht. Er was dus vlak bij de rotswand van de zee een gat in de grond. Het water ademde hier als het ware doorheen. Want regelmatig kwam er een lucht uit dat me deed denken aan de wolkjes die je altijd buiten blaast in de winter. Het was een prachtige wandeling, waarbij we langs de plassen moesten lopen, dicht bij de bossen waar leguanen etc. in lopen. Ik kon meerdere conclusies trekken aan het einde van het avontuur: 1. Ik schrik echt van ritselende bosjes waar beestjes in lopen. 2. Mijn all stars waren echt een schoonmaakbeurt nodig! 3. Het was een prachtige wandeling, maar ik hou echt niet van wandelen!

Lisanne en ik hadden een BBQ georganiseerd voor bijna het hele huis. Even gezellig met z’n allen eten en kletsen. Daarna zijn we nog spontaan mee uit geweest naar Wet&Wild. Het was een leuke avond!

Maandag zouden we gaan zwemmen, maar door de bewolking hebben we dat niet gedaan. We hebben de auto weer gepakt en zijn weer lekker gaan toeren. We hebben echt de mooiste gebieden kunnen zien en prachtige foto’s kunnen maken. Ook hebben we landhuizen bekeken, zoals ze er vroeger uit zagen.

In Nederland succes met de herfst en ik ga nog even lekker vakantie vieren!

Liefs Lysanne

  • 07 Oktober 2014 - 05:45

    Sylvia:

    Heerlijk, 2 weken vakantie.....geniet er maar lekker van en alvast heel veel plezier voor volgende week.....want dan is het gedaan met de rust ;-)) Knuffel en liefs, Syl.

  • 07 Oktober 2014 - 07:35

    Gretha:

    Wat fijn Lysanne dat je het zo naar je zin hebt. En geniet heerlijk van je vakantie, hoop wel dat het mooi weer blijft. En geniet van volgende week heerlijk met elkaar. Daar verheug jij je vast heel erg op, en terecht. Succes verder met alles.
    Groetjes hier uit Muntendam, dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

De laatste week alweer...

07 Oktober 2014

Oeps.. het werd weer tijd!

14 September 2014

Eerste twee weken

02 September 2014

De eerste dagen op Curaçao
Lysanne

Op 30 augustus 2014 ben ik vertrokken voor een buitenlandse stage naar Curaçao. Op 16 november zal ik weer terug zijn in Nederland. Ik woon in Willemstad en loop stage op de Johan van Walbeeckschool in groep 1/2.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 3105

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: